26 Ağustos 2013 Pazartesi

#hergünbirfilm


20 Haziran 2012 itibarı ile twitter'da, tabii ki, niye daha önce düşünemedim diyerek her gün bir film önermeye başladım. #hergünbirfilm etiketi altında, bir parça kıyıda köşede kalmış, nispeten az bilinen, iyi filmler önermeye özen gösteriyorum. Farklı dönemlerden, ekollerden ve türlerden filmler olsun istiyorum. Bu filmlerin görülmesi yolunu açarak, sinema sevgisine ve kültürüne katkı yapabilmeyi hayal ediyorum. O katkı ki, deve kulağında bir tel tüy kadar olsa razıyım.
Bilmiyorum ne kadar sürdürebileceğim. Bir zaman sonra bana gerek bile kalmayacak belki… Siz en güzel, en özel filmleri önerecek, paylaşacaksınız; yürüyecek etiket umarım…
Büyülü seyirler!
(Ekim 2012 editi: Beni çok seven biri üşenmemiş, 20 Haziran’dan bu yana twitter‘da attığım tüm #hergunbirfilm tweet’lerini derleyip metne dönüştürmüş! Önerileri hatırlamak isteyenler için pratik bir kaynak ortaya çıkmış. İşte 100 ayrı film önerisi: #hergünbirfilm notları!)

(Nisan 2013 editi: Söz verdiğim gibi 32. Uluslararası İstanbul Film Festivali sonrasında yeniden #hergünbirfilm önermeye başladım. Bir yüz film daha önermeyi umuyorum. Hayatınıza birkaç tatlı film daha katmayı…)